Ödemarken

Jag sitter fortfarande ute i ödemarken. klappar på datan och tackar den för att den finns. Vad skulle jag annars göra? Jag har ingen mottagning på mobilen och tv:n fungerar knappt. Kan vara glad att Susannes mobila 3modem funkar då jag sitter här.

Funderar på och fördröja tiden med att spela lite Angel online.

Imorgon får jag i alla fall göra något. Ska åka in till Katrineholm och hälsa på Annelie och Tobbe med bebisen Alice. :D skönt det ska bli o träffa folk.

Susanne kom med ett förslag. hmm.. att då ja ska börja plugga i höst så ska ja flytta hem till henne, betala 1000 kr i månaden och plugga i Katrineholm. hmm ännu en gång. sitta fast på landet? visst de blir kul o träffa gamla kompisar i K-holm igen men de andra där nere i Linköping? jag som planerat och göra så mycket. Tror att jag skippar den idén. man det var väldigt gulligt av henne.

Snart drar båtsäsongen igång. Då blir de till och jobba igen. jag har krävt högre lön och fler lediga dagar. tänker inte jobba 220 timmar i månaden o sedan bara få 14000 kr efter skatt!? hör ni inte hur underbetalda vi är? en del säger wow  vad pengar. hmm. kanske hade varit mycket om jag jobbat 160 timmar i månaden som är normalt.

nehe, om jag ska ner och kolla till om diskmaskinen blivit klar.

På fredag kommer jag hem till Linköping. Ska jobba på lördag! hem ljuva hem!

Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0