Hemma igen

Idag blev jag utskriven från US. Skönt och få komma hem igen.
Jag hade permision fre- lör- och söndagkväll/natt, skönt och få sova i sin egen säng.
Idag har jag pratat med kirugen och min läkare om framtiden och sådant.
Ordet operation har jag väldigt svårt och smälta in. Inom ett år sade dom. Att det inte går och undvika.
Att inom ett år måste det ske.

Jag har fått med mig antibiotika och kortison tabletter hem. Ska äta 12 tabletter om dagen av de 3 olika medicinerna.
Hjälper inte dessa inom 6-8 veckor så kommer operationen ske tidigare..
Jag tycker i alla fall det är posetivt att jag äntligen fått reda på vad det är som gjort så ont.
Mindre kul och få reda på är väl att jag har en kronisk sjukdom. Att jag kommer få leva med den resten av mitt liv.

Nu ska jag endast dricka flytande energi- och närings-drycker i en vecka framöver sedan ska jag testa och äta försiktigt och går inte det utan att magen och tarmarna gör ont igen så kommer jag och sondmatas. :(

Men man ska inte deppa ihop för det. Finns så många andra som har det sämre.
Jag kommer ju kunna leva som vanligt och kunna äta det jag tycker om.


Lämna ett märke
Postat av: kvalstermark

men baby då!

vad är det för nått!?

älskar dig! :)

2008-12-04 @ 09:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0