Hundvakt ^^

Imorgon får vi besök av voffsingen Embla igen.
Hon ska bo hos oss ett tag framöver.
Då har vi lite och sysselsätta oss med under dessa månader
då jag är sjukskriven.
Hoppas att ägaren inte gör som sist och ändrar sig och
vill ha hem henne efter en vecka,
när det väl börjat gå bra med katterna och promenader och annat. :)

Kanske ska skriva lite smått om vad som hänt på sistonde.
Torsdag den 18/12 åkte jag in akut på kvällen för att jag
hade sådan smärta i magen.
Kunde inte ligga stilla, inte röra mig, jag bara kved och grät.
Fick ligga kvar under natten och sedan fick besked att jag blir inskriven igen.
Under helgen så bestämmer läkarna att jag ska börja sondmatas.
På måndagen genomgår läkarna och sköterskorna hur jag ska sköta
sondmatningen själv och all annan information som behövs.
Ända som far igenom mig är "när får jag åka hem?"
Får även reda på att i början av februari så ska jag opereras.
Eftersom det inte fungerade och äta "vanlig" mat så ska dom ta bort
den inflamerade delen av tunntarmen.
Fick komma hem på julafton kl 14.00. stress stress säger jag bara.
Jag duschade och gjorde iordning mig på ca 30 minuter innan det var dags
och fara iväg till pappa och fira jul.

Jobbigast av allt just nu är väl att jag inte kan röra mig hur jag vill, vart jag vill.
Jag ska få i mig 3 påsar sondmat om dagen och en påse tar 2 ½ timme.
Under de 2 ½ timmarna så sitter jag "fast" vid en
droppställning med maskin och grejor.

Just nu ser jag inget posetivt i detta men bara och kämpa på
och vänta till operationen.
Då slipper jag förhoppningsvis denna slangen i näsan
och kan börja äta normalt igen.

Jag är glad och tacksam över att jag har alla omkring som stöttar mig och muntrar upp mig,
utan er vore allt helt fullständigt hopplöst.

Lämna ett märke
Postat av: Sill-Britt

Men fasiken vad jobbigt! Stackars dig, jag hoppas du får operationstid snabbt!

2008-12-27 @ 21:58:00
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0