Vilka grymma birds!

Jag stod och sorterade lite bland mina filmer då jag hörde en dunk mot fönstret. En svart fågel var det. Inte en kaja utan något mindre.
Sen precis nu hör jag ett jäkla liv utanför, en massa fåglar som skriker.
Jag går och öppnar balkongdörren och kollar ut. Där nere på gräset så hackar Skator på huvudet på den svarta lilla fågeln.  Jag skrämmer iväg dem och ser hur den lille flyger halft som halft till en trädgårdsstol. Jag ser hur den är röd uppe på huvudet. Typ flådd! Ena vingen är trasig.

Den rör lite på sig och jag ville vara snäll så jag kasta ner några brödsmulor, så den kunde få lite mat o repa sig o sedan flyga därifrån. Men inte en rörelse när bitarna faller en ca 20 cm ifrån den. Den är död!!
Vilka fula, elaka skator som hackar ihjäl en så liten försvarslös fågel. 
"Det är väl naturens gång" säger ni säkert.
Men var det tvunget och ske på min bakgård!?

Lämna ett märke
Postat av: lindha

djävulens skator

2008-06-15 @ 18:52:08
URL: http://litensessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0