provajobba?

Är det verkligen rätt att man får provjobba gratis? tycker det låter skumt. men jag bjöd på det. får ju pengar ifrån a-kassan.
Det var ett trevligt jobb, Restaurang Santinis inne i centrum, lätta uppgifter. Trevlig tjej jag jobbade ihop med också. MEN..

För den skitlönen, mm 80 kr i timmen + 12% semester-ersättning.? Nej tack! Man fick inte äta på jobbet, man fick inte ha någon som helst rast. tänk de som är rökare?
Och OB existerade inte i hans värld. Visst han var trevlig o skämtsam. Men de minsta seriös tyckte jag inte att han var.
Så idag ringde jag till Arbetsförmedlingen och A-kassan och berättade hur det låg till, vill ju inte förlora några pengar ifrån dem.

Jag får fortsätta med min 3 extrajobb som jag har nu, Ekoxen, Tornet och BT. Jag klarar mig på det.. Önskar bara att jag fick lite mer tider. men det är en svår period nu. Det är inte så många bokningar uppsatta men det kommer :D

Sitter och väntar på att mobilens ringsignal med Timbaland ska gå igång. Då är det dags och åka och handla, om det är moster Jenny som ringer vill säga. :)

Idag ska jag cykla ner tidigare till stan, tänkte gå in på Santinis och säga till chefen att de får leta efter en annan. Att jobbet inte är något för mig. Får se om han tar det på ett bra sätt eller inte.
Sen beger jag mig bort till Ekoxen för o jobba lite. Najs!

Bye bye, see you later!

  <--love them!


Lämna ett märke
Postat av: Johanna

Oj då, det lät inte alls som en bra plats. Bra beslut! Hoppas det dyker upp något annat snart:)

2008-03-13 @ 16:03:08
URL: http://yo-hanna.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0