Hjälmen is the ....!

Jag har jobbat frukost + lunch på Ekoxen idag.
På vägen ner mot stan så blev jag stoppad av Folksam som stod och delade ut hjälmar till cyklister som var utan.
Snällt!
Men.. Hur ser man egentligen ut i hjälm?
Jag hade på mig min nya snygging till bror och ringde på.
"kolla vad jag fått idag!!" är de det första jag säger när Liselott öppnar dörren. Ifrån henne hörs ett asgarv ;)
Vad förväntar man sig?
Hjälm är ganska fult. Man klassas ju som tönt!?

När man var liten så cyklade man hemifrån med hjälm. När man kommit en bort så stannade man och tog av sig den och cyklade utan. Sen strax innan man var hemma så åkte den på igen. Mamma skulle ju bli tokig om man cykla utan.
Men man ville ju inte bli retad.
Idag är det lag på att man upp till 15 år skall bära hjälm. Får man böter om man inte gör det?

Hahaha, jag tog ett kort på mig med den på. Den bilden har jag glatt visat upp för folk jag träffat på under dagen. hahaha!

Vad tycker du om cykelhjälm?

Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0