KAOS!

Vilken dag det har varit på jobbet. Fullpackad båt med ny och gammal personal. Allt startade mycket trevligt..

Strax efter Ljungsbro händer en jätte läskig grej med en passagerare så att ambulans får komma och hämta honom.

På hemresan från B-berg så hamnar vi bakom en enorm båt (Diana) och puttrar fram i 2 knop.
 (vi går egentligen i 5 knop XD)
Där kanalen är lite bredare ska vi försöka oss på en omkörning, vi har gjort det förr och varför skulle det inte funka igen?
Men icke!
När vi är lite före Diana så "gasar" hon inte tillräckligt så att det blir ett baksug från våra propellrar.
Vi dras tillbaka och jag bara ser hur båda båtarna närmar sig varandra. "Håll er i!" Hör man någon ropa. *PANG* Vi slog ihop. Diana gasar på och blir före våran lilla pråm igen. Jag går ut för att kolla skadorna. Hela jäkla sidan är bucklad och trasig, plåten är paj, det har blivit hål till köket (hoppas det inte regnar inatt) och vi har inte en fänder kvar. (fänder = Stora trästockar som skyddar båten från skador. Hänger i rep längs sidorna med en ca 1 m mellanrum.)

Inte nog med det.
Vi slungas ut i vassen och våra propellrar skrapar i botten. Hela båten låter och skrapar.

Efter en ca 30 min så ska vi försöka igen. Denna gång lyckas vi. vi blev 30 min sena till hamn idag men det gör inte mig något XD Pengar!

*PUST* Det blev en kul dag i alla fall. Och man blir aldrig överaskad att något händer på Wasa Lejon ;)

        

Ritade på Diana vart våran båt slutar! (klicka för att förstora)

Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0