Östgötatrafiken

Igår åkte jag med buss 1, kl: 14:15 in till Tinnerbäckshållplatsen. För det första så kommer han i så hög fart så han knappt hinner stanna vid "min" hållplats. Måste de köra som idioter?
Sen när jag stiger på så säger han. "Du måste vara mer uppmärksam."
Visst jag höll på o pyssla med mobilen men ser busschaffören att det sitter en person och väntar ska de inte sakta in och stanna?
Buss 1 är den ända som går förbi där så jag kunde ju inte ha väntat på någon annan buss.

Visst att alla kan ha en dålig dag men behöver han låta det gå ut över passagerarna?

Senare på Klostergatan så ser jag hur det står en äldre dam med sin väninna och väntar på bussen. Han tvärbromsar och stannar inte förens 10 m ifrån korsningen. (!?) Dom försöker gå så fort dom kan men de är ju gamla så det gick inte allt för bra. Dom kliver på i mittendörren för att busschaffören ska få åka iväg eftersom han verkar ha så bråttom.
Han ropar på dem att det inte är någon ingång därbak men bättre att dom kom ombord och han fick åka? På köpet höll dom på och ramla när han körde iväg.

Väl framme vid stationen så finns det olika hållplatser, B5 & B6. Denna buss brukar stå på B6 men där stod idag Buss 1 mot skäggetorp. (den jag åkte med går mot Vidingsjö) Han grymta nått ohörbart och stannade tvärt vid hållplats B5.
Folk började gå av och många skulle på, runt 25 -30 såg de ut som. Eftersom bussen hade en tabell o hålla började folk gå på i mittdörren och trycka ner sitt kort i den automaten. Chaffören ser detta och skriker ut "Det är ingen jävla ingång där bak." Folk går av och jag ser hur en del går därifrån, antagligen för att ta en senare buss.

När vi väl åker iväg så ringer han till nått ställe o klagar på att Buss 1 mot Skäggetorp stod på "hans" plats. Mycket och bråka om. Haha! *not*

Jag har åkt med denna busschafför tidigare och han är lika otrevlig varje gång. Min fråga är varför? Om han inte trivs med jobbet, varför jobba kvar?


Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0