Haha!

Dammsugarförsäljare? Jag visste inte ens att de fortfarande existerar. Haha!
Det var en här igår som försöka sälja en till mig och älskling.
Dom skulle ha 32000 kr. hahaha.. helt otroligt.
Då var det 4 olika munstycken till.


* En kunde man använda till och polera bil/båt samt slipa golv!
* En annan rengjorde mattorna på djupet.
* En var till för att rengöra sängen och andra möbler.
* Ett vanligt munstycke som automatiskt höjde och sänkte borsthuvudet när man gick från matta till golv och tvärtom.

Visst när han visade så såg man hur skitig en matta kunde vara men jag har ju klarat mig tidigare.
Dessutom så ingick det en luftrenare som var bra om man hade astma.
Han gick till slut ner till 12000 kr och då skulle vi få ena munstycket gratis som var förra årets modell.

Men jag kände fortfarande att 12000 kr för en dammsugare är lite väl mycket,
hade vi varit miljonärer så javisst :P
Han var på och tjatade i hela två timmar, skulle visa flera gånger hur bra de olika munstyckena var.
Hur mycket skit och damm som maskinen tog upp.
Hur som helst blev jag till slut av med honom och sa att vi ska tänka på saken.
Ett plus i kanten är att nu har jag ren säng, soffa och mattor ;)


Lämna ett märke
Postat av: lisan

haha.. har du med råkat ut för en sån. :P vi hade en här för ett tag sen.. men de var iofs en kompis som skulle börja sälja och ville komma och träna på det hos oss. :p

2009-01-14 @ 21:10:25
URL: http://liiisaan.blogg.se/
Postat av: Elsa

Jag har ju också Crohn´s och väntar på operation. Men det har dragit ut fruktansvärt mycket på tiden och jag blir så irriterad. Jag var lovad en operation innan jul, men nu är det snart februari och jag har fortfarande inte fått någon tid. Och jag blir ju bara sämre och sämre ju längre de väntar, men det verkar inte gått hem riktigt ;) Vilken typ av operation är aktuell för dig? Har du blödningar och så också eller det är mest det magonda som du har det jobbigt med?

Ja, det är väl hemskt att vården inte fungerar bättre. Till sist hamnar man ju på akuten och kostar ännu mer pengar för samhället. Men det är ju så det är och det gäller ju att man bara hänger med i svängen liksom... Men det har ju ändå gått ganska snabbt för dig vad jag har förstått?

Hoppas du mår någorlunda bra trots omständigheterna. Sköt om dig! kram

2009-01-15 @ 09:15:43
URL: http://elsavictoria.blogspot.com/
Postat av: Elsa

Okej, men din inflammation sitter "bara" i tunntarmen? Var i tunntarmen?

Från början var det sagt att jag skulle ta övergången mellan tunntarm och tjocktarm, det är där som jag har mest problem. Men nu har man även pratat om att ta bort hela tjcoktarmen och göra en ileostomi. Därför jag undrade vilken typ av operation de ska göra på dig. Men de ska alltså ta en bit och koppla i hop igen?

Jag tror att det tagit så lång tid för mig att få en operationstid för att det är två sjukhus inblandade. På mitt hemsjukhus gör de inte bukkirurgi längre utan jag ska göra operationen på ett sjukhus i staden intill. och min medicinläkare och kirurgen har inte varit riktigt eniga. Så det har dragit ut på tiden plus att jag har fått göra koloskopi, tunntarmsröntgen och en skiktröngen för att se hur tarmen mår. Har du gjort en massa undersökningar du med?

När tror du att operationen blir av? Så snart som i Januari?

Ha en bra helg, sköt om dig! kramar

2009-01-16 @ 09:52:21
URL: http://elsavictoria.blogspot.com/
Postat av: Elsa

Okej, det är samma ställe som jag också har problem. Övergången mellan tunntarm och tjocktarm. Sedan så har jag även inflammation i tjocktarmen vilket gör att jag får blödningar från tarmen. Så då har man funderat på om man ska ta ort hela tjocktarmen också och göra en stomi, alltså att man "drar ut" tunntarmen på magen och gör en "påse på magen". Men det är inget bestämt ännu, ska till kirurgen på torsdag. Men sen hoppas jag att det går snabbt tills jag får komma in på operation. För jag har väntat ganska länge nu och jag blir ju som sagt bara sämre och går ner en massa i vikt.

Har du fått sluta med mediciner och så innan operationen nu? Hur mår du då? Man sa att jag skulle sätta ut både Humira och kortison innan jag skulle opereras men man är ju lite orolig över att man ska bli jättedålig.

Har du lyckats hålla vikten med sondmatningen också eller är det är mest för att vila tarmen? När jag blev sjuk runt -99 så var det på tal om att sätta sond på mig med, men jag slapp det som tur var ;)

Hoppas du får en bra helg! kram

2009-01-17 @ 10:14:55
URL: http://elsavictoria.blogspot.com/
Postat av: Elsa

Okej, det är samma ställe som jag också har problem. Övergången mellan tunntarm och tjocktarm. Sedan så har jag även inflammation i tjocktarmen vilket gör att jag får blödningar från tarmen. Så då har man funderat på om man ska ta ort hela tjocktarmen också och göra en stomi, alltså att man "drar ut" tunntarmen på magen och gör en "påse på magen". Men det är inget bestämt ännu, ska till kirurgen på torsdag. Men sen hoppas jag att det går snabbt tills jag får komma in på operation. För jag har väntat ganska länge nu och jag blir ju som sagt bara sämre och går ner en massa i vikt.

Har du fått sluta med mediciner och så innan operationen nu? Hur mår du då? Man sa att jag skulle sätta ut både Humira och kortison innan jag skulle opereras men man är ju lite orolig över att man ska bli jättedålig.

Har du lyckats hålla vikten med sondmatningen också eller är det är mest för att vila tarmen? När jag blev sjuk runt -99 så var det på tal om att sätta sond på mig med, men jag slapp det som tur var ;)

Hoppas du får en bra helg! kram

2009-01-17 @ 10:16:26
URL: http://elsavictoria.blogspot.com/
Postat av: pluttismamma

Var det en "Kirby" sammsugare? =)

2009-01-19 @ 14:38:44
URL: http://pluttismamma.blogg.se/
Postat av: pluttismamma

Var det en "Kirby" dammsugare? =)

2009-01-19 @ 14:38:48
URL: http://pluttismamma.blogg.se/
Postat av: pluttismamma

Var det en "Kirby" dammsugare? =)

2009-01-19 @ 14:38:50
URL: http://pluttismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0