Minisemester

Nu är vi hemma igen efter våran lilla tripp ner till p-vik. Har varit en riktigt lugn och skön helg, god mat och trevligt sällskap.
När vi kom så åkte vi in till centrum och åt på Kina. Mums!
Efter det så åkte vi hem till Nicklas (min morbror) för att kolla igenom en massa kläder som hans ex lämnat.
(Hon bor i Thailand så hon kommer nog inte och hämtar dem)
Jag fick en ny vinterjack som hon aldrig använt. Riktigt snygg!
Sedan två andra jackor som är mer höst/vårjackor.
Passar utmärkt nu med andra ord.
En av dem kom ifrån hongkong så det är nog ingen annan som har en likdan här omkring ;)

Efter lite fika så åkte vi mot p-vik. Blev stoppade av en tjej längs vägen.
Det var någon som kört på ett rådjur så att det blivit förlammat i bägge bakbenen, så den låg mitt på vägen och försökte ta sig därifrån, kämpandes.
Tur i oturen så är morfar jägare så han skulle ha ihjäl den.
Det var nog det hemskaste jag varit med om.
Den skrek flera gånger. Fick reda på att det var för att morfar var tvungen och hålla i den och då blev den rädd, därför skriker de.
Hur kan någon vara så grym och köra på ett rådjur och sedan bara lämna det mitt på vägen, lidandes!?
Mycket hemsk ska man vara med om.

Annars har helgen varit bra,
Vi har varit ute och promenerat med deras lilla drever Aija.
Min älskling började sakna Gramze så jag hörde av mig till Susanne för att kolla hur det gick :)

Vi kom hem igår kväll runt sextiden. Vi beställde pizza och satte oss framför några avsnitt av Criminal Minds.

Hen helt lyckad helg med andra ord!


Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0