Köldskador :S

Nu efter 1 ½ timme har jag fått komma in i värmen.. Jag tar det från början.

Jag skulle vara duktig och torka lite fönster.
Jag har två balkongdörrar, en från köket och en via vardagsrummet.
Jag hade redan torkat den via köket så täntke ta itu med den andra.
Jag skruvar bort skruvarna som gör att dörren sitter ihop.
Jag ville vara noga och torka emellan också. Ni vet vad jag menar.
Ställer mig på balkongen och putsar och stänger till dörren för att kunna putsa utsidan också.
Känner mig nöjd med resultatet och ska gå in.
NEJ!! Det går inte!! Endast ena delen av dörren öppnas.
Den andra vill inte ge med sig utan sitter fast!!
Det är lugnt tänker jag.. bara och stå och rycka lite så ger den nog med sig.
ICKE! Jag börjar få lite panik och sliter i dörren. DEN VILL INTE!
Jag gick runt på balkongen och funderade på vad jag skulle göra.
Jag kollade över kanten och funderade på och klättra eventuellt hoppa ner.
Ganska högt så den idén slopa jag.
Jag försökte hålla värmen uppe genom att röra på mig.
Inte en människa i sikte. Vart är alla?? Jobbar självklart!
En äldre tant kommer och går, jag ropade på henne och frågade om hon kunde hjälpa mig genom att ringa stångåstaden.
Inte då, hon skulle till läkaren. Men hon var snäll och ringde på hos min granne som kunde ringa istället.
Stångåstaden kläcker ur sig att de inte har några huvudnycklar längre utan att de måste borra upp låset på min ytterdörr för att kunna komma in och hjälpa mig.
SJUKT! 3000 kr bortkastat!
Så för cirka 15 minuter sedan kom en kille in och öppnade via köket åt mig och flina lite.
DET VAR INTE KUL! Jag har ingen känsel i fötterna.
Och det ända han har gjort var att låsa upp med en, ja, huvudnyckel!!
Men men, bara att bita i det sura äpplet och betala skiten.
Jag har i alla fall nyputsade fönster!

Lämna ett märke
Postat av: Daniel

Jag kanske är lite dumsnålare än vad du är, men jag hade nog gjort ett seriöst försök att slå in fönstret i balkongdörren (om jag fattade det rätt rätt att du hade såna) innan jag betalade hutlösa 3000 kr. :p

2010-04-06 @ 19:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0