Vart försvann den?

Jag kommer ihåg för några år sedan. När jag var yngre.
Då var julstämningen på topp.
Jag köpte chokladkalender och pyntade mitt rum och njöt varje morgon av och komma ner och känna doften av granen.
Men nu?
Jag får inte de känslorna längre. Varför?
För att jag är "vuxen" ?

Jag brukar alltid pynta min lägenhet med dukar, gardiner, tomtar och sånt smått.
I år har jag till och med införskaffat mig en gran. (plast dock)
Men jag har inte riktigt fått julkänslan än.
Kanske kommer den på julafton? När familjen är samlad och det är dags och äta mat?
Kanske kommer julkänslorna tillbaka när jag själv har barn en dag.
Jag vill. Det är så mysigt.
I alla fall det jag minns från förr.

Hur är det med er? Har ni julkänslor?
Eller skiter ni i vilket?


Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0