Kaos på jobbet!

Gårdagen var nog den värsta på länge på jobbet. Det sa bara pang. Vi var fem personal i början. 2 hade hand om våran L.E.I.F (Leave Early It's Friday) afterwork som det kanske kom 30 pers till, jättelugnt med andra ord.
I restaurangen så stod vi andra 3 och småpysslade, vek servetter och förberedde inför imorgon (idag).
Jag skickade hem Maria vid sju. Det var inte en kotte som kom o åt.

Runt åtta, nio gick 2 till i personalstyrkan. Jag var kvar tillsammans med en praktikant/nyanställd.
Vid halv tio började det droppa in lite folk.
(vi stänger vid tio så det är nätt och jämt.) Det var bara början.
Det kom folk efter folk efter folk.. Det rasade in.
Det har varit Squash-turnering i Linköping och alla bor på vårat hotell.
Vid tio sa köket, all pasta till Squashen är slut!!
Tio över tio så öppnar vi upp våran barmeny.
Folk fortsätter och rasa in ända fram till elva. Jag har nästintill panik!
Lappar överallt i fickorna med olika beställningar. Folk ropar på mig och vill ha mer öl, mer bröd, mer allt!
Rickard som jobbade med mig, rör ihop sina beställningar. KAOS!

Vid halv tolv lugnar det ner sig. Dags och röja disk. Köket hade en praktikant i köket som dom anställde hastigt och lustigt vid tio. Han fick diska! Det var sjukt mycket disk. Jag hann knappt med och röja då det var folk som ropade hela tiden.
Men som en räddande ängel så var min chef och åt hos oss ikväll och hoppade in och hjälpte till i baren och plocka disk. Tack Mailn!

Jag hade kramkalas med kockarna senare och vi tackade varandra för att vi var ett sådant bra team och löste det hela.
Vid halv två var vi nästintill klara, hade bestick kvar att putsa men lämnade allt till lördagen, jag var helt slut.
Bara att skynda till bussen då sista går tjugo i två.
Hem och lägga sig, snark, somnar direkt.


Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0