Nu sitter jag på tåget hem. Min kära ti...

Nu sitter jag på tåget hem. Min kära tidsoptimist till vän sa hela tiden till mig, du hinner, du hinner. Tåget skulle avgå vid elva och jag hade 4 min på mig och köpa en biljett. Och självklart fungerar inte mitt kort!! Jag provar 2 gånger i automaten men det står bara, prova annat kort. Springer in och ska köpa av killen i kassan och där blir det samma sak. Klockan är elva och jag har paniken i halsgropen. Jag måste hinna med tåget säger jag till honom. Susanne springer ut till bilen och hämtar sin plånbok. Räddare i nöden! Dessutom så måste tåget invänta ett annat tåg så avgången blev förskjuten. Så jag hann med det med god marginal. :) när jag kommer hem måste jag in och kolla på banken varför mitt kort inte funkar igen.


Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0