Rån, skrik, panik

Det är helt sjukt vad som hände mig/oss igår. Jag har fortfarande inte fattat det.
Det är som taget ur en film.
Vi började och jobba som vanligt och allt flöt på. När vi tar mat så står vi 5 m ifrån baren.
Rickard går ut först och ser 1 kvinna gå ut ur restaurang med riktning från baren.
"Vad gör du?" frågar han och hon ökar stegen.

Vi andra kommer in och tittar oss omkring, inga vinflaskor är ju borta som stod på bardisken sa jag högt så började vi sätta oss o tänkte äta. Jag går först in i baren och dubbelkollar.
Känner paniken komma och ser att kassan är öppen. PENGARNA ÄR BORTA!
Jag skriker till de andra att dom har stulit pengarna upprepade gånger.

Kockarna och Rickard släpper allt och springer efter. En av oss ringer polisen medans jag ringer chefen.
Lägger sedan hastigt på för att springa efter och visa polisen till platsen.
Jag och Maria hittar först inte vart kockarna har försvunnit med gärningskvinnorna.
Vi ser sedan Gordon på andra sidan parken och pekar åt polisen.
Bilen gasar full fart iväg medans den ena springer brevid oss.
Folk vänder som om och frågar vad som hänt och de ända vi säger i förbifarten är att vi blivit rånade.
Kockarna tappade bort kvinnorna då de trodde att man inte fick hålla fast någon.
(Får reda på senare att det får man göra då man misstänker brott.)

Gordon åker med och de letar efter dem. Vi andra går tillbaka och sprider ut oss för att kolla i papperskorgar om de slängt ifrån sig pengarna i ren panik men ingen skymt av dem. Vi pratar med folk längs med vägen och de berättar för oss vad de har sett. Helt sjukt vad fort det kan gå, 4 min.
Vi var borta i max 4 minuter från baren. Hur fräckt är det inte och smyga sig in, öppna kassan och sedan gå normalt ut som inget har hänt.

Fick reda på att de tidigare varit inne på Hallbergs guld innan de kom till oss.
Det var 4-5 polisbilar ute och letade i området runt trädgårdsföreningen och stan.
Ingen skymt av dem, de har säkert redan lämnat stan.
Senare kom polisen till oss och meddelade att de inte fått fast på dem.
De tar våra uppgifter och säger att de kontaktar oss om något mer skulle komma upp.
Kvinnorna fick med sig 2500:- kronor ifrån oss.

Jag blir så himla förbannad på dessa så kallade människor.
Kalla mig gärna rasist för jag drar alla över en kant nu.! LITA aldrig på romer!!
Åker Sverige runt och lever på att stjäla.
Sätt dom på en ö utan mat och vatten så de får lida, vad som helst!!
Dom verkar ju alltid komma undan med allt dom gör.
Spelar ledsna och säger att dom inte har mat för dagen. BULLSHIT säger jag bara!

Nya rutiner har blivit införda igår, jag fixade att vi inte har tillgång till nyckeln til kassan utan måste gå in i programmet och strula runt för att få upp den. Vi ska gå en i taget o hämta mat, och alltid stänga till om förråd och liknande.
Värsta som kan hända nu är att ryktet sprider sig mellan romerna att det var enkelt att ta pengar. (ren tur om ni frågar mig, vi var 6 personer 5 m bort) Att dom sedan kommer tillbaka och försöker igen. Men inte hos oss! Nu vet vi hur vi ska göra och vad vi kan göra bättre.

Lämna ett märke
Postat av: Nicklas

Det där var lite spännande läsning! Själv tycker jag inte att du drar alla över en kam, men det är enkelt att tro så ibland.

Hoppas ni inte får för stora psykosociala problem nu.



Lycka till i restaurangen i fortsättningen!

2010-07-16 @ 11:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0