Spruta idag

*gäääsp*
Fortfarande trött, skulle kunna sova mycket längre än till 09:45 som jag gjorde.
Men jag tycker inte om att sova bort hela dagen. Så det är bara att masa sig upp.
Jag har lite småsysslor och göra idag fram till klockan slår 16:00.
Då ska jag gå ner till läkarhuset i centrum och ta spruta nummer 2.
För 4 veckor sedan tog jag första sprutan av Twinrix och nu ska jag ha en påfyllnad.
Sen ska jag ta en ytterligare om 6 månader, sen håller det sig i 30 år.
Jag hinner alltså bli 54 år innan jag ska ta ny. : )
Hela paketet kostar 1560:-, det tycker jag det är värt om det nu håller sig i 30 år.
Blir ungefär en krona om dagen ; )
1560/ 1095= 1,42..
Jag tyckte det var lite roligt och räkna ut det.

Men egentligen är jag spruträdd, eller jag var spruträdd. Nu vet jag inte längre.
Jag fick 2-3 sprutor/dag på sjukhuset så jag började vänja mig.
Men nu när det gått så lång tid och jag tar en spruta nån gång ibland känns det lite otäckt.
Jag säger till den som ska ta den att inte förvarna mig utan att prata om något annat.
Jag brukar kolla bort eller bara kolla på personen som tar.
Vi får se idag om jag tycker det känns lika otäckt, vem vet jag kanske har kommit över det?


Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0