S-verket in my ass!!

Trött jag blir på dessa tröga HomoSapiens.! Jag fick brev hem att jag har adressändrat.
Ja det har jag men inte till den adressen ni uppgett på det kära pappret.
Jag ringer och kommer fram direkt utan kö till adressändring. wohoo!
Dom berättar att jag kan bortse från lappen för att i deras system stämmer min adress men inte hos skatteverket så jag får vända mig dit.
Jag tackar och ringer skatteverket. Hamnar i kö. Kommer fram, blir vidarebefodrad, hamnar i ny kö.
Till slut får jag prata med en tjej och hon säger att hon har inte behörighet och ändra den enda siffran som är fel i min adress. Jag får vända mig till en handläggare, visst fine, koppla mig tack!
Nej, då är hon inte inne för tillfället utan jag får återkomma senare.
Vilka bekymmer det ska vara bara för att ändra siffra 9 till siffra 13.
Denna handläggare återkommer 13:22, då ska jag ligga som en igel och ringa!
Första tjejen jag pratade med trodde att jag hade skrivit fel på pappret jag skickat in. Skickat in? jag gjorde en adressändring via nätet så jag har itne skrivit något mer än det via datorn. Hon hade ett inscannat papper berättade hon. Men på det stod ändå rätt adress. hon förstod inte varför handläggaren ändrat nummer.

Det kanske är löjligt och haka upp sig på en sådan liten grej. Men det är skapligt irriterande!

Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0