Ögonblicket

Jag vaknade nästintill med ett ryck idag. Jag drömde.
Ingen vidare trevlig dröm. En kompis från förr hade tagit livet av sig.
Som om det inte räckte att det händer runt omkring mig, just nu, överallt.
Jag har 4 stycken närmare bekanta som gått bort under de senaste åren.
Är lite lycklig över att vi inte sågs så ofta. Det hade nog varit svårare då.
När jag bara träffade personen någon gång var sjätte månad känns det som om det inte spelar någon roll.
Sorgligt, javisst! Men jag har nog inte riktigt förstått att personerna är borta.


Idag ska jag få besök av en rörmokare. Inget jag direkt ser fram emot.
Vara trevlig och förklara vad jag hade i tankarna när jag skulle vara duktig och rengöra rören under handfatet. Vem som helst klarar väl av det?
Men tydligen inte jag. Inte dessa rör.
De går ihop med väggen på något sätt bakom toaletten som sitter utifrån väggen.
Inget som jag kan komma åt med andra ord.
Jag ville ändå visa mig duktig och rengöra där jag kom åt. Har rengort avlopp förr.
Men tyvärr misslyckades jag. Jag lyckades på något sätt och dra ut ett långt rör som tillhörde något system bakom toaletten. Jag försökte trycka tillbaka det och trodde för ett ögonblick att jag hade lyckats, tills jag spolade i kranen.
Ut från väggen, längsmed golvet kom en liten flod med äckligt, svartblandat, fläckigt vatten.
Har med andra ord inte använt handfatet på en veckans tid. Vill inte ha en minisjö på golvet.


Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0