Tom blick

Otroligt. Marken under mina fötter som igår var töande har idag förvandlas till is. Livsfarlig is.
Efter jobbet idag gick jag med blicken i backen och svor för mig själv. Varför låter inte "snögudarna" det fortsätta töa. Jag längtar efter våren, fåglarnas kvitter, blomknoppar som slår ut. 

Jag var inne på bokhandeln och drömde mig bort bland alla böcker som stod bland hyllorna.
Kunde knappt bestämma mig för vilken jag skulle köpa eller kanske skulle det bli båda!(?) 
Det fick bli båda. Breaking Dawn av Stephenie Meyer och Twilight, bakom kulisserna.
Som jag sade tidigare, jag har blivit lite, ytterst lite besatt.

Vandrade vidare mot Meddo, dags att unna mig 20 minuters sol.
Tiden gick fort, alldeles för fort.
Jag låg och tänkte för mycket, antagligen därför tog tiden slut så fort.

När jag kom ut i det sorgsna vädret igen hade snön som fallit upphört, skönt!
När jag närmade mig busshållsplatsen såg jag hur det stod minst 30 personer och väntade otåligt på bussarna.
Jag kikade hastigt upp på den digitala skylten och såg att alla bussar är inställda på grund av vädret och förväntas rulla inom kort. Hur länge hade det stått så? Varför stod alla dumdristigt kvar?
Jag såg flera stycken prata i telefon.
Äsch, varför stå och vänta på något som antagligen inte tänker komma på i alla fall en timme.
Jag började traska hemåt, passerade fler hållplatser med en mängd människor som såg ut att öka.
Ingen ville ge upp utan tänkte stå och vänta. Har de tid med det så javisst!

Nu, hemma, klippt genomsvett av att kämpat mig genom snöns risker, halka och blask.
Nu är det dags att unna mig en dusch. Jag borde också ta tag i diskberget ute i köket.
Vill inte att det ska se ut som en slusk bor här när Peller kommer senare.
Han ska hjälpa mig med min dator. Försöka förstå det jag inte fattar, en fil saknas.
Hoppas han står ut med min ganska så sega dator.

Senare då ska jag sjunka ner i soffan och låta mig färdas bort till min favoritplats. Forks.


Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0