Drömmarnas värld

Jag låg och snoozade bra länge idag. Men guuud vad skönt det var.
Tänkte skriva lite om vad jag drömde.
Minnet börjar svika mig men jag ska skriva det roligaste.

Jag hade missat ett tåg hem och var på en okänd ort.
Började springa vid tåg spåret mot samma håll som jag misstänkte var hemåt.
Svängde snabbt av efter fabrikerna så att jag kunde fortsätta på grusvägen som började.
Efter att jag fått upp en hög fart så gör jag något hopp och sätter mig ner och "åker" framåt i kanske 40 km/h.
Haha, sjukt stört. Ska göra en kraftig sväng men har för hög fart så jag kör in i högt gräs och nyodlade träd.

Reser mig upp och skrattar och går ut på grusvägen där 5-6 stycken crossar åker förbi.
Tydligen känner jag en av dem så han går med mig in till den kommande staden.
Denna var Söderköping blandat med Visby.
Vill äta glass men ingen av de andra känner för det.
Går hem till ett hus där jag tydligen känner någon och säger hej då till de andra.

Här ska jag hjälpa till med att flytta lite saker från ett mindre hus ute i skogen så vi åker dit.
Väl framme så står en gocart och jag bestämmer mig för att ta den.
Yeaaj, min resa börjar igen.
Börjar köra full fart ut på grusvägen igen.
Kör om bilar på insidan och skrattar för att det går så fort.
Ligger på häng i kurvor och tävlar mot mig själv.
Sedan kommer cross-killarna ifatt mig och det blir en allvarligare tävling.
Vi kör om bilar på grusvägen och jag skrattar när jag puffar ut någon cross i skogen.
Upptäcker sedan att jag inte vet vart bromsen sitter.
Har ett par hörlurar på mig och i dem får jag instruktioner av storebror Andreas om att till vänster om ratten sitter bromsen. Att den ska dras mot mig samtidigt som jag håller i ratten.
Jag är hemma vid ett hus (som tydligen är mitt) och skriker hej då och svänger av.
Jag kom trea i tävlingen. Haha!

Skapligt kul dröm, jag låg och flina när jag vaknade.


Lämna ett märke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0